×
دریافت قیمت
+ مشاوره رایگان

بهمن 15, 1396
کدام ترس‌ها را هنگام شروع کسب و کار جدید کنار بگذاریم؟

کدام ترس‌ها را هنگام شروع کسب و کار جدید کنار بگذاریم؟

ترس های شروع کسب و کار جدید

اغلب ایده‌های زیادی برای شروع یک کسب و کار به ذهن بسیاری از افراد می‌رسد که شاید اگر عملی شوند بسیار عالی باشند ولی معمولا این ایده‌ها در ذهن افراد مانده و خاک می‌خورند، واقعا چرا؟ چه دلیلی باعث می‌شود که انسان‌ها از عملی کردن ایده‌ها یا شروع یک کار جدید هراس داشته باشند و در شرایط فعلی خود باقی بمانند. چگونه می‌توان بر ترس هایی که هنگام شروع کسب و کار جدید به ذهن هجوم می‌آورند غلبه کرد؟ بعضی از ترس‌ها خوب هستند و می‌توانند شما را از بسیاری  ضررها حفظ نمایند. به‌ عنوان مثال شاید شما از بانچی  جامپینگ بترسید و هیچ‌گاه ریسک نکنید که آن را امتحان کنید یا شاید شما از شنا کردن در دریا هراس داشته باشید این ترس‌ها خیلی هم بد نیستند و شاید بتوان گفت ترس‌های به جایی هستند. ولی ترس از شروع یک کسب و کار ترس مثبتی نیست. در این مطلب راه‌کارهای ساده‌ای برای کنار گذاشتن ترس‌های آزار دهنده هنگام شروع یک کار جدید ارائه خواهیم داد.

ترس‌های هنگام شروع کسب و کار جدید:

1- ترس از اینکه کسب و کار عملی نخواهد شد:

شاید عامل اصلی ترس شما این است که نتوانید مانند افرادی که هم حوزه‌ی کسب و کار شما هستند واقع شوید. شاید با خود بگویید:” هر چی باشه اونا چند ساله تو این کار هستن و یه سر و گردن از من بالاترن ” با گفتن این جمله اولین ضربه را به خودتان می‌زنید. به عملی شدن کار خود ایمان داشته باشید. باید قبل از اینکه کار خود به مرحله‌ی عمل برسانید تحقیقات و اطلاعات مختلفی را از افردی که در حوزه‌ی فعالیت دلخواه شما هستند به دست آورید و یا حتی از یک مشاوره در زمینه‌ی کسب و کار کمک بگیرید. بنابراین با دانش کافی جلو بروید و مطمئن باشید که کارتان عملی خواهد شد.

2- مشتری جذب نخواهد  شد:

در شروع هر کاری قطعا مشتریان زیادی وجود نخواهد داشت ولی این به معنای عدم وجود همیشگی مشتری نیست. زیرا با گذشت زمان و معرفی و شناساندن محصولات و همچنین تبلیغات مفید و موثر تعداد مشتریانی که به سمت شما جذب می‌شوند افزایش خواهد یافت.

3- شکست خوردن مقابل خانواده و فامیل و دوست:

ترس از شکست در کسب و کار

ترس از شکست خوردن مقابل دوستان و خانواده نباید به هیچ وجه مانع حرکت شما شوند بلکه برعکس، خانواده و دوستان می‌توانند بهترین حامیان شما باشند. می‌توانید از آنها در این زمینه کمک بگیرید درباره‌ی شرایط و چشم انداز کار خود با آنها صحبت کنید و بخواهید که در این مسیر شما را همراهی کنند. مطمئنا افراد خانواده اولین کسانی هستند که از موفقیت شما خوشحال خواهند شد و اگر هم نشیبی در کار شما باشد اولین کسانی هستند که شما را دلگرم می‌کنند و به شما انرژی می‌دهند.

4- درآمد کافی به دست نیاوردن:

شاید بتوان گفت کمتر کاری وجود دارد که از همان روزها یا ماه‌های اول شما را به سود برساند. اگر شما با دانش کافی کارتان را شروع کرده باشید  و برای خود یک برنامه و چشم انداز مناسب داشته باشید در نهایت به درآمد مناسبی خواهید رسید استفاده از برخی منابع و دوره‌ها و سایت‌ها در این زمینه می‌توانند بسیار کمک کننده باشند.

5- نکند همه چیز برعکس پیش برود:

شما قصد دارید با اتومبیل خود به یک مسافرت طولانی بروید. قبل از شروع حرکت مقصد خود را تعیین می‌کنید و تمامی اسباب و لوازم سفر را فراهم می‌کنید و سپس شروع به حرکت می‌کنید. احتمال دارد قبل از رسیدن به مقصد در میانه‌ی راه اتومبیل شما خراب شده و از حرکت باز ایستد. آیا شما در همان جا باقی می‌مانید؟ و دیگر هیچ گاه به مسیر خود ادامه نمی‌دهید؟ قطعا بهترین کار تعمیر ماشین و حرکت دوباره به سمت مقصد و لذت بردن از زیبایی‌های مسیر با وجود تمامی سختی‌ها و رنج‌های آن  است. وجود تمامی این مشکلات و رنج‌ها و سختی‌ها تنها موجب افزایش تجربه‌ی شما خواهد شد تا بتوانید قواعد و قوانین کسب و کار را بیاموزید.

نتیجه گیری:

شکست مقوله‌ی بدی نیست ولی ترس از شکست به هیچ وجه پسندیده نیست. زیرا ترس قبل از آغاز به کار شما شروع شده و همواره در طول مسیر با شما خواهد بود و در نهایت ضربه‌ی خود را خواهد زد. شما فقط زمانی شکست می‌خورید که به خودتان اجازه‌ی شکست بدهید. در واقع گام نخست شکست توسط خود شما برداشته می‌شود. پس دید خود را نسبت به شکست تغییر دهید و هر شکست را به عنوان یک تجربه یا فرصت تلقی کنید بدانید که این فرصت‌ها  و تجربه‌ها در شروع‌های بعدی بهترین سرمایه‌ی شما خواهند بود.

مقالات پیشنهادی مرتبط، با توجه به علاقه شما:

Rate this post
مقالات مرتبط
پیام بگذارید