معرفی سایت به گوگل

همان طور که میدانید ، برای نمایش سایت در نتایج جستجوی گوگل ، حتما باید نام دامنه سایت برای گوگل ارسال شود تا گوگل پس از بررسی و آنالیز ، سایت را در نتایج جستجوی خود نمایش دهد.

معرفی سایت به گوگل به دو روش انجام می شود :

  • روش معرفی خودکار: در این روش ، سایت شما پس از اینکه چند ماه در نت فعالیت داشت و از سایت های دیگر لینک گرفت ، ربات های گوگل از طریق این سایت ها با سایت شما آشنا می شوند و در نتیجه سایت شما را به نتایج جستجوی خود اضافه می کنند.
    این روش مزایا و معایبی نیز دارد ، یکی از مزیت های این روش این است که گوگل با یافتن سایت شما به صورت خودکار از لینک های موجود در سایت های دیگر ، امتیاز بیشتری را در آغاز کار برای سایت شما در نظر می گیرد و این مورد می تواند تاثیر بسزایی در سئوی سایت شما نیز داشته باشد. و از معایب این روش می توان به زمان بر بودن ایندکس شدن و یافتن سایت شما توسط موتور های جستجو می باشد که البته این مورد به فعالیت شما و همچنین تعداد بک  لینک های سایت شما در سایت های دیگر نیز بستگی خواهد داشت.
  • روش معرفی دستی: در این روش که از نام آن نیز پیدا می باشد ، باید نام دامنه سایت خود را برای گوگل ارسال کنید تا پس از بررسی ، آن را در نتایج خود نمایش دهد. در ادامه به معرفی و آموزش این روش خواهیم پرداخت…

در ابتدا باید توجه کنیم که حتما قبل از اینکه بخواهیم سایت خودمون رو به گوگل معرفی کنیم ، حداقل ۵ الی ۱۰ مطلب مربوط به کسب و کار یا فعالیت خودمون در سایت قرار دهیم و سپس اقدام به معرفی سایت نماییم.

اولین مرحله برای معرفی سایت به گوگل ، رفتن به آدرس مخصوص معرفی سایت به گوگل می باشد که برای این منظور می توانید «اینجا» کلیک کنید.

پس از مراجعه به این آدرس ، با صفحه ای مانند تصویر زیر مواجه می شوید :
(توجه کنید برای اینکار شما باید حتما در گوگل یک اکانت Gmail داشته باشید تا مستقیم به صفحه زیر مراجعه شوید در غیر اینصورت می توانید با کلیک بر روی «اینجا» اقدام به ایجاد اکانت Gmail نمایید.)

google1
طبق شماره گذاری در این صفحه ، و مطابق راهنمای زیر اقدام به ارسال نام دامنه می کنیم :

  1. در قسمت URL ، نام دامنه سایت خود را بدون www یا http:// وارد می کنیم. برای مثال : yoursite.com (به جای این اسم ، نام دامنه خود را وارد کنید).
  2. بر روی تیک عبارت im not a robot کلیک کنید تا گوگل مطمئن شود که شما ربات نیستید.
  3. گزینه Submit Request را بزنید تا نام دامنه شما برای گوگل ارسال شود.

پس از انجام گزینه آخر ، گوگل با ارسال پیام  «Your request has been received and will be processed shortly» به شما میگوید که درخواست شما دریافت و به زودی رسیدگی خواهد شد.

تبریک..! با اتمام این مراحل ، دامنه سایت شما برای گوگل ارسال شده و در نتایج نمایش داده خواهد شد. این پروسه ممکن هست تا یک هفته نیز به طول بیانجام بنابراین عجله نکنید!

امیدوارم که این آموزش مورد توجه و استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد.