فعالیت در شبکه های اجتماعیاگر شما هم دارای یک وب سایت یا وبلاگ بوده و آن را اداره می کنید ، بدون شک به فکر ارتقاء رتبه و امتیاز سایت خود در موتور های جستجو و افزایش بازدید افتاده اید، اما چگونه می توان این مهم را محقق ساخت بدون آنکه هزینه ای نیز برای آن پرداخت؟

مطمئنا نام شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک ، توئیتر ، گوگل پلاس ، اینستاگرام و … را بار ها و بار ها شنیده اید و همان طور که می دانید ، تمام این شبکه های اجتماعی خدمات خود را به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهند. حال سوال اینجاست که چرا ما وبمستران و صاحبان سایت ها و وبلاگ ها نباید از این ابزار های رایگان و مفید استفاده کنیم؟

با استفاده از صفحات اجتماعی ، علاوه بر اینکه موتور های جستجو رتبه بهتری برای سایت ها در نظر میگیرند ، مطالب و موارد موجود در سایت نیز سریع تر توسط گوگل و سایر موتور های جستجو ایندکس شده و یافت میشوند.

حال با سایت ساز همراه باشید تا برخی از این صفحات اجتماعی را بررسی کنیم…

  1. گوگل پلاس:
    یکی از مهمترین ابزار های صفحات اجتماعی که تاثیر مستقیم و موثر در نتایج گوگل نیز دارد ، گوگل پلاس می باشد. شما می توانید با مراجعه به آدرس گوگل پلاس از طریق لینک زیر ، اقدام به ایجاد صفحه مخصوص برای سایت خود نموده و مطالب منتشر شده در سایت خود را در این شبکه اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید.
    plus.google.com
  2. فیسبوک:
    شبکه اجتماعی فیسبوک ، یکی دیگر از صفحات اجتماعی پربازدید می باشد که بسیاری از کاربران ایران و جهان در آن فعالیت کرده و مطالب ، تصاویر و حتی ویدئو های خود را نیز به اشتراک می گذارند.
    شما نیز می توانید برای وب سایت خود در این شبکه اجتماعی یک پیج ایجاد کرده و مطالب خود را در آن قرار دهید و به سایت خود لینک دهید.
    متاسفانه این شبکه اجتماعی در ایران مسدود می باشد ، ولی کاربران بسیاری نیز از آن استفاده می کنند.
    جهت ورود و ثبت نام در فیسبوک ، بر روی لینک زیر کلیک کنید :
    facebook.com
  3. توئیتر:
    یکی دیگر از شبکه های اجتماعی ، توئیتر می باشد ، توئیتر نیز مانند شبکه های اجتماعی که معرفی شد ، محبوب بوده و کاربران زیادی دارد.
    جهت ثبت نام و ایجاد صفحه برای وب سایت خود در توئیتر ، بر روی لینک زیر کلیک کنید :
    twitter.com
  4. اینستاگرام:
    از شبکه های بسیار معروف اجتماعی ، اینستاگرام گزینه مناسبی برای معرفی می باشد ، این شبکه اجتماعی که زیر مجموعه ای از فیسبوک می باشد ، شمارا قادر می سازد تا تصاویر یا ویدئو های مخصوص برای سایت خود را در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید.
    اینستاگرام با توجه به داشتن برنامه اندروید ، کاربران بسیاری را به خود جلب کرده است و محیط مناسبی برای معرفی سایت یا وبلاگ شما می باشد.
    جهت ورود و ثبت نام در اینستاگرام ، بر روی لینک زیر کلیک کنید :
    instagram.com
  5. لینکداین:
    یکی دیگر از شبکه های اجتماعی پربازدید ، لینکداین می باشد ، این شبکه اجتماعی بیشتر بر اساس روابط تجاری راه اندازی شده است و یکی دیگر از شبکه های اجتماعی مناسبی میباشد که می تواند صفحه ای نیز برای سایت شما داشته باشد!
    شما می توانید جهت ثبت نام و ایجاد صفحه در لینکداین ، بر روی لینک زیر کلیک کنید :
    linkedin.com
  6. کلوب:
    یکی از شبکه های اجتماعی ویژه که مخصوص کاربران ایرانی می باشد ، شبکه اجتماعی کلوب می باشد ، این شبکه اجتماعی که به زبان کاملا فارسی و ایرانی طراحی شده است ، بستر بسیاری مناسبی برای کاربران و وبمستران ایرانی می باشد تا ضمن راحتی کار در این شبکه اجتماعی ، اقدام به منتشر نمودن و اشتراک گذاری مطالب خود نمایند.
    جهت ورود و عضویت در کلوب ، بر روی لینک زیر کلیک کنید :
    cloob.com
  7. یوتیوب:
    احتمالا شما هم حداقل یکبار از یوتیوب و کلیپ های آن استفاده کرده اید ، این شبکه اجتماعی و اشتراک گذاری فیلم ، این امکان را به شما می دهد تا بتوانید اقدام به اشتراک گذاری ویدئو های کسب و کار خود در فضای بزرگ نت و تبلیغ آن کنید.
    جهت ورود و ثبت نام در یوتیوب ، بر روی لینک زیر کلیک کنید:
    youtube.com
  8. آپارات:
    آپارت نیز مانند یوتیوب ، امکان اشتراک گذاری ویدئو را فراهم ساخته است با این تفاوت که آپارات کاملا ایرانی بوده و دسترسی و سرعت استفاده از آن به مراتب بسیار بیشتر از یوتیوب می باشد. بنابراین اگر شما نیز برای کسب و کار خود ویدئو و کلیپ هایی اماده کرده اید ، آپارات را فراموش نکنید!
    جهت استفاده و عضویت در آپارات بر روی لینک زیر کلیک کنید :
    aparat.com

مواردی که خدمت شما ارائه شد ، از جمله شبکه های اجتماعی می باشد که شما می توانید با فعالیت در آنها ، نسبت به افزیش سرعت ایندکس مطالب سایت ، افزایش بازدید و در نتیجه افزایش رتبه سایت خود در موتور های جستجو شوید ، بنابراین حتما نسبت به استفاده از چند یا تمامی این شبکه ها اقدام کنید تا تاثیر آن را مشاهده نمایید.

با تشکر و احترام
سایت ساز